Satışa ilişkin Hüküm ve Şartlar

1. Genel Hükümler

1.1. Aşağıda yer alan satışa ilişkin hüküm ve şartlar (“Hüküm ve Şartlar”) www.clinique.com.tr adresli web sitesi (“Web sitesi”) üzerinden yapılan ürün teklif ve satışlarına uygulanacaktır.

1.2. Müşterilerin, Web Sitesi’nden ürün satın almaya elverişli olabilmek için: (a) en az 18 yaş veya üzerinde, veya 18 yaşın altında ise, yasal temsilcileri tarafından usulüne uygun şekilde yetkilendirilmiş olmaları; (b) tüketici olmaları; yani, ticaret, iş, zanaat ve mesleki amaçlar dışında hareket eden gerçek kişiler olmaları; ve (c) Web Sitesi’ne kayıt olmaları; ve (d) geçerli bir kredi kartına sahip olmaları gerekmektedir.

1.3. İşbu Sözleşme Türkçe dilinde akdedilecek ve Türk kanunlarına tabi olacaktır.


2. Satıcının Kimliği

2.1. Satıcı, kayıtlı merkezi Levazım Mahallesi, Koru Sokak, Zorlu Center, Kat:T1 No:2 161-169 PK:34340 Beşiktaş/ Turkey adresinde bulunan, Boğaziçi Kurumlar Vergi Dairesi nezdinde 3310472503 vergi numaralı, ve 584926 Ticaret Sicil numaralı Türk bir şirket olan Elca Kozmetik Limited Şirketi’dir.


3. Ürünler

3.1. Bilgilere ilişkin bilgiler Web Sitesi’nde mevcut olup, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. Maddesi uyarınca sağlanmıştır.

3.2. Web Sitesi’nde görünen ürünlerin tüm detaylarının, tariflerinin, resimlerinin, söz konusu bilgilerin sisteme girildikleri esnada doğru olmaları sağlamak için tüm makul çabayı göstereceğiz; ancak, tabi olunan hukuk tarafından müsaade edildiği ölçüde, söz konusu ürün detayları, tarifleri ve resimlerinin doğru, tam, güvenilir, güncel ve hatasız olduklarını garanti etmemekteyiz.

3.3. Web Siteleri’nde tarif edilen ürünler ve müşterilere verebileceğimiz bunlara ait herhangi bir numune yalnızca kişisel kullanım içindir. Müşteriler bu ürün veya numunelerden herhangi birisini satamaz veya yeniden satamaz. Bildirimde bulunarak veya bulunmadan, münhasır kanaatimiz doğrultusunda, işbu Genel Hüküm ve Şartlar’ın ihlaline yol açabilecek olan müşterilere verilecek herhangi bir ürün veya numuneyi iptal etme veya miktarını azaltma hakkımızı saklı tutuyoruz.


4. Fiyatlar

4.1. Web Sitesi aracılığıyla mevcut olan ürünlere ilişkin olarak belirtilen tüm fiyatlar, güncel oranlardaki KDV dahil fiyatlar olup Türk Lirası cinsinden ifade edilmektedirler. Ürünler’in fiyatlarına teslimat ücretleri eklenecek olup, bunlar sipariş formunda ayrıca belirtileceklerdir. Daha fazla bilgi için lütfen Web Sitesi’ndeki Teslimat bölümünü ziyaret ediniz.

4.2. Web Sitesi’nde gösterilen fiyatların doğru olduğunu düzenli olarak doğrulamaktayız; ancak, hataların bulunmayacağını garanti edemeyiz. Bir ürünün fiyatlamasında bariz bir hatanın tespit edilmesi halinde, müşterilere ürünü doğru fiyatından satın alma imkanı tanıyacak veya siparişi iptal edeceğiz.


5. Siparişin Verilmesi

5.1. Müşteri’ye sipariş verme sürecinde Web Sitesi’ndeki bir dizi basit talimat ile yol gösterilecektir.

5.2. Sipariş vermek için, müşterinin, müşteri başına 12.000 Türk Lirası azami satın alım limitine tabi olmak üzere, satın almak istediği ürünün miktarını (herhangi bir üründen en fazla altı (6) adede kadar) yazması gerekmektedir.

5.3. Müşteri, seçilen miktardaki ürünü alışveriş sepetine eklemek için “sepete ekle” butonunu tıklamalıdır. Müşteri, alışveriş esnasında herhangi bir zamanda her sayfada bulunan “ödeme” butonuna tıklayarak alışveriş sepetindeki ürünleri inceleyebilir. Müşteri bir ürünü, ürünün adının altında bulunan “favorilere taşı” butonuna tıklamak suretiyle favori ürünü olarak kaydedebilir. Böylelikle, ürün müşterinin “Hesabım” altındaki favoriler bölümüne taşınacaktır. Herhangi bir bilgisayardan müşterinin favorilerine erişmek için, müşteri kendi hesabından kaydolmalı veya giriş yapmalıdır.

5.4. Müşteri ödeme sürecine ilerlemek için ekrandaki talimatları takip etmelidir. Müşteri her zaman girmiş olduğu herhangi bir hatalı veriyi düzeltebilir, bir veya birden fazla ürünü alışveriş sepetine eklemek veya bunları alışveriş sepetinden kaldırmak suretiyle alışveriş sepetinin içeriğini değiştirebilir veya siparişini göndermeden önce ödeme sırasında siparişin tamamını iptal edebilir. Mesafeli Sözleşmelere ilişkin Yönetmelik’in 2. Maddesi uyarınca, müşteri, ödeme detaylarını sunmadan önce, ekranda, müşterinin, toplam satın alım fiyatı da dahil olmak ancak bununla sınırlı olmamak üzere satış ve ürüne ilişkin tüm şartları görebilmesi için bir ön bilgilendirme formu belirecektir. Bu formu tıklayarak bir sipariş vermekle, müşteri, ödeme süreci esnasında verilen tüm talimatları okumuş olduğunu ve işbu Hüküm ve Şartlar’ı kabul ettiğini tasdik ve beyan eder. Müşteri, sipariş sürecinin sonundaki “Gönder” butonuna tıklamak suretiyle, Web Sitesi aracılığıyla ürünlere ilişkin bir talepte bulunur.

5.5. Siparişin verilmesinin ardından, bir “Teşekkürler” sayfası gösterilecek, ve müşteri kısa bir süre sonra siparişin alındığını teyit eden bir e-posta alacaktır. Siparişin alındığını teyit eden e-posta, Hüküm ve Şartlar’ın bir özetini, satın alınan ürünlerin esaslı özelliklerine dair bilgiyi, fiyata ve ödeme şekline dair detaylı bir açıklamayı, teslimat ücretlerine ilişkin bilgiyi, cayma hakkının kullanılmasına ilişkin koşullar ve yöntemlere dair bilgiyi, şikayetlerin iletilebileceği adresi, destek hizmetlerine ve mevcut ticari garantilere ilişkin bilgiyi içerecektir.

5.6. Siparişin verilmesinin ardından 24 saat içerisinde bir sipariş teyidi gelmediği takdirde, müşteri destek için 02162171616 numaralı telefondan bizimle irtibat kurabilir.

5.7. Müşterilerin sipariş verirken herhangi bir soru veya endişelerinin olması veya daha önce verilen bir sipariş hakkında bilgi almak istemeleri halinde, 02162171616 numaralı telefondan veya musterihizmetleri@clinique.com.tr adresinden e-posta ile bizimle irtibata geçebilirler. En hızlı hizmet için müşterilerin sipariş numaralarını hazır bulundurmaları tavsiye edilir.


6. Hediye Paketi Hizmeti

6.1. Siparişlere her zaman özel bir özen gösteririz. Güzel bir hediye paketi yapmaktan mutluluk duyacağız. Hediye Paketi Hizmeti’ni müşteriler tarafından Web Sitesi’nde gösterilen ek masrafa ilişkin ödemenin yapılmasının ardından sunacağız.

6.2. Müşterinin siparişini hediye olarak paketlenmiş şekilde istemesi halinde, “Ödeme” esnasında basitçe “Hediye Paketi” seçeneğine tıklaması gerekmektedir. Müşteriler halihazırda kişisel kutlama mesajlarını içeren hediye mesaj kartına yer verememektedirler.

6.3. Bir “Hediye Paketi” sipariş talebinin birden fazla ürün içermesi halinde, bunların her biri için tek bir hediye paketi yapacağız.


7. Teklif Kodları

7.1. Müşteriler, bir teklif kodunu kullanmak için Web Sitesi’ndeki ödeme süreci esnasında “teklif kodu” kutucuğuna kodlarını girmelidirler. Teklif kodları büyük ve küçük harflere duyarlı olup, aynen görüldükleri şekilde girilmelidirler.

7.2. Bir teklif kodu kabul edildiğinde, teklif “Siparişi İncele” bölümünde gösterilecektir.

7.3. Her sipariş için bir adet teklif kodu kullanılabilir.


8. Ödeme Seçenekleri

8.1. Müşteriler, ürünleri kredi kartı ile ödeyebilirler. Ödeme için aşağıdaki kartlar kabul edilir:
- Visa
- MasterCard

8.2. Türkiye dışında fatura adresine sahip kredi kartlarını kabul etmiyoruz.

8.3. Müşteriler, nakliyat yapılıncaya kadar herhangi bir ürün için ücretlendirilmeyeceklerdir.

8.4. Müşteri’nin güvenliği açısından, müşterinin fatura adı ve adresinin ödeme için kullanılan kredi kartınınkiler ile uyuşması gerekmektedir. Bu kriterlere uymayan herhangi bir siparişi iptal etme hakkımızı saklı tutuyoruz.

8.5. Tüm kredi kartı sahipleri doğrulama kontrollerine ve kredi kartını ihraç eden kuruluş tarafından izne tabi olacaklardır. Müşterinin kredi kartını ihraç eden kuruluşun herhangi bir sebeple ister ödemeden önce ister ödemeden sonra tarafımıza ödeme yapılmasına izin vermeyi reddetmesi halinde, herhangi bir gecikme veya teslimat yapılamaması durumundan sorumlu olmayacağız.


9. Sipariş ile ilgili Sorular

9.1. Genel olarak ürünler siparişin alınmasının ardından bir kaç gün içerisinde nakliye edilirler. Müşteriler, nakliye ile ilgili herhangi bir bilgi için 02162171616 numaralı telefondan veya musterihizmetleri@clinique.com.tr adresinden e-posta ile bizlerle irtibat kurabilirler.

9.2. Müşteriler, bir Clinique Hesabı ile en yakın tarihli siparişlerinin durumunu, Hesabım alanındaki Sipariş Durumu sayfasını ziyaret ederek kontrol edebilirler. Bu, müşterilerin siparişlerine ilişkin en güncel bilgiye ulaşmanın en kolay ve hızlı yoludur.

9.3. Müşteriler, Sipariş Durumu sayfasına tıkladıklarında, kendilerinden e-posta adresleri ve parolaları ile giriş yapmaları istenecektir. Sipariş özeti sayfası, müşteriye, mevcut ve geçmişteki siparişleri ile ilgili detaylı bilgi verecektir. Bir siparişin nakliyatının yapılmasının ardından, varsa, ilgili izleme numarası, görülecektir. Müşteriler, siparişin teslimat durumunu, Sipariş Durumu başlığı altındaki “Gönderildi” butonuna tıklayarak kuryemiz ile de izleyebilirler. Bazı kuryelerin izleme bilgileri siparişin nakliye edilmesinin ardından 24 mesai saatine kadar mevcut olmayabilir.

9.4. Ara sıra siparişler veya siparişlerin bir kısmı sistemimiz tarafından muhtelif sebeplerle iptal edilir. Bu sebeplerden bazıları şunlardır:

Sipariş kalem(ler)inin mevcut olmaması
Ödeme bilgilerinin işlenmesindeki imkansızlık
Verilen adrese teslimat yapılamaması
Çifte sipariş verilmiş olması
Müşterinin talebi üzerine iptal

9.5. Bir siparişin iptal edilmesi durumunda, müşteri, iptalin sebeplerinin açıklandığı bir e-posta alacaktır. Müşterilerden iptal edilen herhangi bir sipariş için ücret alınmayacaktır. Müşteri, yeni bir sipariş vermek istemesi veya iptal edilen sipariş ile ilgili herhangi bir sorusu olması halinde, 02162171616 numaralı telefondan veya musterihizmetleri@clinique.com.tr adresinden e-posta ile bizlerle irtibat kurabilir.


10. Teslimat

10.1. Siparişler yalnızca hafta içi günlerde işleme alınır ve teslim edilir (resmi tatiller hariç, Pazartesi ila Cuma günleri). Cumartesi ve Pazar günleri verilen siparişler bir sonraki iş gününde işleme alınacaktır.

10.2. Bir Posta Kutusu adresine sipariş gönderemiyoruz.

10.3. Nakliye ücretleri müşteri tarafından karşılanacak olup, bunlar sipariş formunda ve teslimat makbuzunda ayrıca gösterilirler. Web Sitesi’nde gösterebileceğimiz belirli bir tutar üzerindeki satın alımlar için nakliye ücreti alınmayacaktır.

10.4. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Madde 9/A’sı doğrultusunda, müşteriye, aynı süre içerisinde, geçici mevcut olmama durumu da dahil sipariş edilen ürünlerin mevcut olmadığını e-posta ile bildirim de dahil bir bildirimde bulunmadığımız takdirde, ürünler, müşteri tarafından siparişin verildiği günü takip eden günden itibaren 30 (otuz) gün içerisinde telim edilecektir.


11. Cayma Hakkı

11.1. Kendimizi, müşterilerimize mevcut olan en iyi kozmetik ürünlerini sunmaya adamış bir şirketiz. Müşteri, bizden aldığı ürünün, Mesafeli Sözleşmelere ilişkin Yönetmelik’in Madde 7 ve 8’i uyarınca beklentilerini karşılamadığını hissetmesi durumunda, ürünlerin alındığı tarihten itibaren 7 (yedi) gün içerisinde herhangi bir gerekçe belirtmeksizin sözleşmeden cayma hakkını haiz olacaktır.

11.2. Müşterinin cayma hakkını kullanma niyeti tarafımıza, müşterinin sipariş numarası ve iade edilecek ürünlerin tarihi de dahil olmak üzere müşterinin sipariş detayları ile birlikte musterihizmetleri@clinique.com.tr adresinden e-posta ile bildirilebilir. Müşteri sipariş paketinde, iade sürecinin detayları ile birlikte siparişin detaylarını içeren bir sevk irsaliyesi bulacaktır. Sevk irsaliyesinde sıralanan ürünler teslimattaki ürünlere uymuyorsa, müşteri derhal 02162171616 numaralı telefondan durumu bize bildirecektir.

11.3. Bundan sonra, Müşteri Hizmetleri’miz müşteriye bir izin numarası ve e-posta teyidi düzenleyecektir. Müşteri’nin, izin numarasını Müşteri Hizmetleri ile konuya ilişkin gelecekteki atıflar için saklaması tavsiye edilir.

11.4. Müşterinin herhangi bir sebeple ürünü iade etmesi halinde, ürünlerin tarafımıza iade edilmesine ilişkin masrafları ödemesi gerekmeyecektir.

11.5. Cayma hakkının kullanılmasının ardından, ürünlerin tarafımıza kullanılmamış ve zarar görmemiş bir halde gönderilmesi koşuluyla ve tüm uygun ve özen ile saklandıkları ve kullanıldıkları müddetçe, ürünlerin fiyatının tamamını, caymanın alınmasının ardından 10 (on) gün içerisinde Müşteri’ye geri ödemeyi taahhüt ederiz. Para iadeleri yalnızca kullanılan asıl kredi kartına yapılabilir. Müşteriye geri ödeme yapılır yapılmaz bir bildirim e-postası göndereceğiz.

11.6. Kargoların kayıtlı bir teslimat hizmeti ile gönderilmesi şiddetçe tavsiye olunur (teslim alındığında imza gerektiren bir tanesi ile). Sevkiyat sırasında kaybolan ürünlerden sorumlu olamayız.

11.7. Yukarıdaki hükümler yalnızca çevrimiçi satın alımlara uygulanır. Bir mağazadan satın alınan ürünler her bir mağazanın iade politikasına tabi olacaktır. Clinique mağazasından veya ortak bir perakende yerinden yapılan satın alımlara ilişkin iade ve değişiklikler, Clinique Türkiye Online’a iade edilemez veya buradan değiştirilemez. Çevrimiçi yapılan satın alımlara ilişkin iadelerin ise bir Clinique mağazasından veya kasasından iade ve değişikliği kabul edilmeyecektir.


12. Uyumsuzluk

12.1. Ürünlerin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. Maddesine uymaması halinde, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. ve 13. Maddeleri ile düzenlenen yasal garantiler uygulanacaktır. Müşteri, satın alınan ürünlerin, tamirat, değiştirme, uygun bir fiyat indirimi veya fiyatın iade edilmesi ile birlikte sözleşmenin iptali suretiyle ücretsiz olarak uygun hale getirilmesini talep etme hakkını haizdir. Müşteri, uyumsuzluğu, söz konusu uyumsuzluğu tespit etmesinin ardından 30 gün içerisinde tarafımıza bildirmediği takdirde bu haklarından feragat etmiş olur. Uyumsuzluğun, ürünlerin teslimatından itibaren iki yıl içerisinde ortaya çıkması halinde sorumlu tutulacağız. Her halükarda, tarafımızca kötü niyetli olarak gizlenmeye çalışılmayan bir uyumsuzluğu ileri sürme niyetindeki işlemlere ilişkin süre ürünlerin teslimatının ardından 2 yıl sonra kendiliğinden sona erecektir.


13. Uygulanacak Hukuk ve Yetkili Mahkeme

13.1. İşbu Hüküm ve Şartlar Türk hukukuna tabi olacaktır.

13.2. İşbu Hüküm ve Şartlar’ın yorumlanması, geçerliliği ve/veya akdedilmesinden kaynaklanan herhangi bir uyuşmazlık, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin (Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından ilan edilen tutara kadar) ve müşteri veya satıcının ikametgahındaki Tüketici Mahkemeleri’nin zorunlu yargılama yetkisine tabi olacaktır.


14. İrtibat Bilgileri

14.1. Müşteri, ürünler ve Web Sitesi aracılığıyla satın alma yöntemlerine ilişkin herhangi bir bilgi ve destek için, musterihizmetleri@clinique.com.tr adresinden e-posta ile veya aşağıda belirtilen adresten posta ile bizlerle irtibata geçebilir:

Elca Kozmetik Limited Şirketi
Dikkatine: Müşteri Hizmetleri Departmanı
Levazım Mahallesi, Koru Sokak,
Zorlu Center, Kat:T1 No:2 161-169
PK:34340 Beşiktaş/ Turkey